1. Všeobecné ustanovenia a vymedzenie pojmov

1.1 Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len "VOP") sa vzťahujú na obchodné vzťahy medzi kupujúcim a spoločnosťou
Názov:                                   Veronika Štefková,
Sídlo:                                     Dolná Seč 278,935 31

IČO:                                       43 045 871
DIČ:                                       1075784534

SK DPH:                               SK1075784534
Zápis v Živ. Reg.:                Okresný  úrad Levice

Číslo Živ. Reg.:                    420-19079

Orgán dozoru:                     SOI Staničná 9, Nitra

(ďalej len "prevádzkovateľ" alebo "predávajúci") uzatvorené prostredníctvom systému elektronického obchodného domu www.mojebabo.eu (ďalej len "systém").

1.2 VOP upravujú práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom serveru www.mojebabo.eu  medzi predávajúcim a kupujúcim.

1.3 Práva a povinnosti účastníkov kúpnej zmluvy sa riadia právnou úpravou kúpnej zmluvy podľa ust. § 588 a nasl. v spojení s ust. § 612 a nasl. zákona č. 40/1964 Zb., občiansky zákonník.

1.4 Kupujúcim sa rozumie v systéme zaregistrovaná fyzická alebo právnická osoba, ktorá odoslala po vlastnej autorizácii elektronickú objednávku, spracovanú systémom obchodu.

1.5 Elektronickou objednávkou sa rozumie odoslaný elektronický formulár, obsahujúci informácie o kupujúcom, zoznam objednaného tovaru z ponuky elektronického obchodu a cenu tohto tovaru, spracovaný systémom obchodu alebo e-mail odoslaný na adresu predávajúceho.

2. Objednávka

2.1 Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je pravdivé a úplné vyplnenie všetkých, registračným formulárom požadovaných údajov a náležitostí, vrátane telefonického kontaktu.

2.2 Všetky prijaté elektronické objednávky sú považované za návrh zmluvy a sú považované za záväzné.

2.3 Kúpna zmluva, na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky v systéme. Predávajúcim e-mailom potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany, ak nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia a vtedy zároveň vzniká vzťah medzi zákazníkom a spoločnosťou Veronika Štefková.

2.4 Za podstatné podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho počet), cena za tovar a prepravu, spôsob doručenia, spôsob úhrady za tovar.

3. Storno objednávky

3.1 Storno objednávky zo strany kupujúceho
Kupujúci má právo stornovať objednávku aj pred začatím uplynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy to jest do 14 dní od prevzatia tovaru.

3.2 Storno objednávky zo strany predávajúceho

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:

-       v prípade objednávky na dobierku objednávku nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný, neodpovedá na e-maily atď.)

-       prípade, že kupujúci si v minulosti neprevzal tovar alebo iným spôsobom porušil obchodné podmienky
tovar sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena dodávateľa tovaru. V prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe.

-       V prípade, že kupujúci zaplatil už časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu táto čiastka prevedená späť na jeho účet alebo adresu v lehote 14-tich kalendárnych dní.

4. Odstúpenie od kúpnej zmluvy (zásielkový obchod)

4.1 Odstúpenie od kúpnej zmluvy zo strany kupujúceho
Kupujúci má právo v súlade so zákonom O ochrane spotrebiteľa pri zásielkovom predaji č. 102/2014 Z.z. odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 kalendárnych dní od prevzatia tovaru. V prípade uplatnenia tohto práva je kupujúci povinný dodržať podmienky a postup uvedený v bode 4.2. VOP. Náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu pri odstúpení zmluvy hradí spotrebiteľ.

4.2 Ako postupovať v prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy
Vzhľadom k tomu, že v prípade odstúpenia sa zmluva od začiatku ruší, vráti alebo nahradí dodávateľ kupujúcemu a kupujúci dodávateľovi všetky vzájomne prijaté plnenia.
Ak sa zákazník rozhodne pre odstúpenie od zmluvy v lehote uvedenej v bode 4.1, je povinný dodržať nasledujúce podmienky:

·       kontaktovať nás (viď kontakt) so žiadosťou o odstúpenie od zmluvy s uvedením čísla objednávky, mena a priezviska, dátumu nákupu a svojim číslom účtu či adresou pre vrátenie peňazí. Spotrebiteľ môže využiť nasledovný formulár na odstúpenie od zmluvy: https://nakupujbezpecne.sk/docs/form/odstupenie%20od%20zmluvy.pdf

·       ak kupujúci už tovar obdržal a prevzal, zašle ho späť na našu adresu uvedenú v sekcii kontakt a to za nasledujúcich podmienok:

o    tovar nesmie byť používaný (spotrebiteľ si môže tovar vyskúšať spôsobom ako je možné v kamennej prevádzkárni a nie dlhodobo používaný)

o    tovar musí byť nepoškoden

o    tovar musí byť kompletný (vrátane príbalového letáku a podobne)

o    zašlite spolu s dokladom o kúpe - faktúra

Pri splnení všetkých vyššie uvedených podmienok pre vrátenie tovaru Vám peniaze za tovar zašleme prevodom na Váš účet a to najneskôr do 14 pracovných dní po fyzickom obdržaní tovaru.
Tovar odporúčame zaslaný doporučene a poistený, nakoľko neručíme za jeho prípadnú stratu na ceste k nám. Zásielky na dobierku nebudú akceptované.
V prípade nesplnenia niektorej z vyššie uvedených podmienok nebude akceptované odstúpenie od objednávky a tovar bude vrátený na náklady odosielajúceho naspäť.

5. Cenové podmienky

o    Cena výrobkov predstavuje cenu vrátane DPH 20%

o    Ceny poštovného a balného sú uvedené v bode 6

o    Kupujúci má možnosť platiť v nasledovných menách: EUR

6. Spôsob dopravy, poštovné a balné

  • Packeta Z-point (Doručenie na zvolené výdajné miesto) (do 5kg)                              3,80€
  • Packeta Z-point (Doručenie na zvolené výdajné miesto) (do 10kg)                            5,90€
  • Packeta Home delivery (Doručenie kuriérom na adresu) (do 1kg)                               5,60€
  • Packeta Home delivery (Doručenie kuriérom na adresu) (do 1-2kg)                            6,40€
  • Packeta Home delivery (Doručenie kuriérom na adresu) (do 2-5kg)                            6,60€
  • Packeta Home delivery (Doručenie kuriérom na adresu) (do 5-10kg)                          8,60€
  • Packeta Home delivery (Doručenie kuriérom na adresu) (do 10-15kg)                       10,20€
  • Packeta Home delivery (Doručenie kuriérom na adresu) (do 15-30kg)                       14,90€


  • Pri objednávkach s hodnotou nákupu nad 30€ s DPH je poštovné zdarma.
  • Uvedené ceny poštovného a balného sú platné pre doručovanie na území Slovenskej republiky. Pri doručovaní do zahraničia predávajúci poštovné vypočítava individuálne podľa platných sadzieb doručovateľskej spoločnosti pre dané územie krajiny kde má byť zásielka doručená.

 

7. Podmienky a možnosť platby za tovar

 

7.1 Platbou v hotovosti (osobný odber)                                                               0€

7.2 Platba kartou (online platba pri odoslaní objednávky)                                   0€

7.3 Bezhotovostnou platbou (prevodom na účet predávajúceho)                      0€

Ak si vyberiete možnosť bezhotovostnou platbou, POČKAJTE S PREVODOM POKIAĽ VÁS BUDEME KONTAKTOVAŤa pošleme Vám údaje pre platbu. Zásielku zasielame po pripísaní platby na náš účet. Objednaný tovar Vám bude doručený Packetou, Slovenskou poštou alebo doručovateľskou spoločnosťou.

7.4 Formou dobierky (platba v hotovosti pri prevzatí zásielky)                  1,50 €

 

-     Pri výške objednávky do 13€ je k možnostiam platby v bodoch 7.1 - 7.4 pripočítaný manipulačný poplatok 3€.

-     Pokiaľ nebude cena za dodané výrobky uhradená v plnej výške, má predávajúci právo prerušiť ďalšie dodávky tovaru do doby, kedy bude cena uhradená.

8. Dodacie podmienky a lehoty

8.1   Dodávky predmetu plnenia (objednaného tovaru) budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností predávajúceho expedované v čo najkratšom termíne, najdlhšie však do 15 pracovných dní. Pri každom tovare je uvedená dostupnosť tovaru. V prípade, že by predávajúci nedodal objednaný tovar do 15 pracovných dní, spotrebiteľ má právo na odstúpenie od zmluvy.

8.2   Každý zákazník je informovaný o všetkých zmenách v stave objednávky emailom. Status objednávky si môže skontrolovať po prihlásení sa v systéme.

8.3   Tovar je dodávaný na adresu uvedenú zákazníkom v objednávke. Faktúra je dodávaná e-mailom.

8.4   Tovar je k dispozícii aj k osobnému odberu v prevádzke spoločnosti Veronika Štefková:

Moje bábo

Kalvínske nám.3

934 01 Levice.

8.5   Vlastnícke právo k výrobkom prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.

8.6   Tovar dodávame výlučne na území Slovenskej republiky.

8.7   Dodanie tovaru na územie členských štátov Európskej únie, príp. iných štátov uskutočňujeme na základe predchádzajúceho súhlasu a vzájomného písomného odsúhlasenia si ceny za poštovné a balné a príp. ďalších dodacích podmienok medzi kupujúcim a predávajúcim.

8.8   Predávajúci nezodpovedá za:

-       oneskorené dodanie tovaru zavinené nesprávne udanou adresou prijímateľa kupujúcim pri objednaní tovaru

-       prípadne nedodania tovaru, ku ktorému došlo vinou výrobcu alebo dodávateľa predávajúceho v dôsledku akéhokoľvek obmedzenia, prípadne zrušenia distribučných práv alebo iných prekážok, ktoré predávajúci nemohol ovplyvniť

8.9   Kupujúci sa zaväzuje:

-       akékoľvek nedostatky zásielky, alebo neúplnosti dokumentov oznámiť ihneď pri preberaní tovaru, inak sa tovar považuje za riadne dodaný

-       zaplatiť za tovar cenu v plnej výške a v zmysle platných obchodno – reklamačných podmienok platných v deň odoslania objednávky

8.10 Dodacie lehoty

-       Dodávky objednaného tovaru budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možnosti predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne. Ak je tovar na sklade predajcu, je odoslaný do 2 dní od pripísania úhrady na účet predávajúceho alebo po platbe kartou alebo v prípade platby dobierkou.

-       Ak nie je tovar na sklade, treba ho objednať priamo u výrobcu alebo dodávateľa, dodacia doba je v tomto prípade  maximálne 15 pracovných dní.

-       Doba dodania sa môže predlžiť len z objektívnych príčin: Nedostupnosť výrobku u výrobcu prípadne dodávateľa. Každé omeškanie a dodanie tovaru bude následne konzultované s kupujúcim a bude zvolený ďalší postup po vzájomnej dohode.

9      Záručné podmienky a Reklamačný poriadok

9.1   Tento reklamačný poriadok sa vzťahuje na tovar, ktorý bol zakúpený u spoločnosti Veronika Štefková a ktorého reklamácia bola uplatnená v záručnej dobe 24 mesiacov odo dňa zakúpenia tovaru.

9.2   Ku každému tovaru zakúpenému v spoločnosti Veronika Štefková je pri jeho dodaní kupujúcemu e-mailom zaslaná elektronická faktúra (predajný doklad), ktorá slúži zároveň ako záručný doklad.

9.3   Pri prevzatí tovaru je kupujúci povinný skontrolovať nasledujúce:

·         či sa jedná o výrobok, ktorý bol objednaný (ak sa jedná o výrobok, ktorý nebol objednaný, tovar nerozbaľujte, neotvárajte, inak nebude možné ho vymeniť)

·         či je výrobok v neporušenom stave, tzn. či nemá zjavnú vadu
či fungujú všetky jeho jednotlivé časti

·         Záruka sa nevzťahuje na vady tovaru spôsobené nesprávnym používaním, skladovaním alebo poškodením tovaru kupujúcim. Obal a obsah výrobku nesmie byť mechanicky poškodený (mechanickým poškodením sa rozumie také poškodenie výrobku, ktoré nemohlo vzniknúť bežným používaním výrobku na účel, pre ktorý bol vyrobený).

9.4   Zodpovednosť za vady predanej veci, OZ

                9.4.1       §622 Zb. Občiansky zákonník

(1) Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Predávajúci je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.

(2) Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým predávajúcemu nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.

(3) Predávajúci môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti.

                9.4.2       § 623 Zb. Občiansky zákonník

(1) Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať.

(2) Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci.

 

9.5 § 18 250/2007 Zb. Zákon o ochrane spotrebiteľa

 

(1)Predávajúci je povinný spotrebiteľa riadne informovať o podmienkach a spôsobe reklamácie vrátane údajov o tom, kde možno reklamáciu uplatniť, a o vykonávaní záručných opráv. Reklamačný poriadok musí byť na viditeľnom mieste dostupnom spotrebiteľovi.

(2)Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie.

(3)V prevádzkarni a u určenej osoby podľa odseku 2 musí byť počas prevádzkovej doby prítomný zamestnanec poverený vybavovať reklamácie. Pri skupinových zájazdoch musí predávajúci zabezpečiť v mieste zájazdu nepretržitú prítomnosť poverenej osoby oprávnenej vybavovať reklamácie po celý čas zájazdu.

(4)Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

(5)Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

(6)Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa odseku 9.

(7)Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

(8)Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,22a) predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

(9)Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

(10)Predávajúci je povinný viesť evidenciu o reklamáciách a predložiť ju na požiadanie orgánu dozoru na nazretie. Evidencia o reklamácii musí obsahovať údaje o dátume uplatnenia reklamácie, dátume a spôsobe vybavenia reklamácie a poradové číslo dokladu o uplatnení reklamácie.

(11)Povinnosti uvedené v odsekoch 4 až 9 sa vzťahujú aj na určenú osobu, v odôvodnených prípadoch môže reklamáciu prijatú určenou osobou alebo osobou splnomocnenou predávajúcim na prijatie reklamácie vybaviť predávajúci. Plynutie lehôt na vybavenie reklamácie tým nie je dotknuté.

(12)Ustanovenia uvedené v odsekoch 4 až 10 sa použijú na vybavenie reklamácií, ak osobitný predpis22b) neustanovuje inak.

(13)Vybavením reklamácie nie je dotknuté právo spotrebiteľa na náhradu škody podľa osobitného predpisu.22c)

§ 18a

Náležitosti odborného posúdenia

(1)Odborné posúdenie musí obsahovať:

a)identifikáciu osoby, ktorá vykonáva odborné posúdenie,

b)presnú identifikáciu posudzovaného výrobku,

c)popis stavu výrobku,

d)výsledok posúdenia,

e)dátum vyhotovenia odborného posúdenia.

(2)Na odborné posúdenie, ktoré neobsahuje náležitosti podľa odseku 1, sa neprihliada.

 

Reklamovaný tovar je kupujúci povinný uplatniť za vyššie uvedených podmienok na tejto adrese:
Veronika Štefková

Moje Bábo
Kalvínske nám. 3
Levice 934 01

10. Zodpovednosť za chyby na stránke www.mojebabo.eu

10.1 Spoločnosť Veronika Štefková upozorňuje, že informácie uvedené na www.mojebabo.eu sú z časti preberané od tretích strán, môžu obsahovať nepresnosti a môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.

10.2 Spoločnosť Veronika Štefková môže kedykoľvek bez predchádzajúceho upozornenia zmeniť produkty a služby popísané na svojich stránkach a negarantuje vecnú správnosť ich obsahu.

10.3. Spoločnosť Veronika Štefková nenesie voči inej strane zodpovednosť za priame, nepriame alebo mimoriadne škody, spôsobené použitím informácií z jej vlastných alebo odkazovaných webových stránok.

11. Ochrana osobných dát

11.1 Spoločnosť Veronika Štefková sa v plnej miere riadi zákonom č. 18/2018 Z.z. o ochrane osobných údajov v informačných systémoch. Naša spoločnosť rešpektuje Vaše súkromie. Aby sme Vám mohli ponúknuť hodnotné služby, potrebujeme však poznať niektoré vaše osobné dáta. Tieto dáta chránime pred zneužitím a zaručujeme Vám, že nikdy neposkytneme tretiemu subjektu Vaše kontaktné informácie a údaje o vašich nákupoch.

11.2 Používaním tohto internetového obchodu súhlasíte so zhromažďovaním a používaním informácií o Vás a vašich nákupoch za vyššie stanovených podmienok. Registráciou zákazníka, žiadateľa o novinky (tzv. newsletter), účastníka ankety a ďalších iných foriem registrácie automaticky súhlasíte, že môžete byt informovaný o novinkách v našom internetovom obchode e-mailom alebo telefonicky. Ak si naďalej nebudete želať tieto informácie, máte možnosť kedykoľvek ich zasielanie ukončiť podľa postupu uvedeného v každej zasielanej správe.

11.3 Náš internetový obchod si vyhradzuje právo ustúpiť od záruky bezpečnosti v prípade napadnutia serveru neznámym páchateľom (heckerom). Iba v takom prípade neplatia vyššie uvedené pravidlá manipulácie s dátami.

 

12. Alternatívne riešenie sporov

Dňom 1. februára 2016 nadobúda účinnosť zákon č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Cieľom tohto zákona je vytvorenie novej možnosti pre spotrebiteľov riešiť svoj spor s predávajúcim rýchlo, efektívne, menej formálne a predovšetkým bezplatne, resp. len s minimálnymi nákladmi.  Ide o dosiahnutie zmierlivého riešenia, resp. dohody medzi spotrebiteľom a  predávajúcim o vyriešení sporu, ktorá sa po súhlase oboch strán s jej znením stáva záväzným právnym podkladom.

Orgánom alternatívneho riešenia sporov zo zákona sú Úrad pre reguláciu sieťových odvetí, Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb a Slovenská obchodná inšpekcia. Slovenská obchodná inšpekcia je navyše v postavení tzv. reziduálneho subjektu, čo znamená, že bude oprávnená riešiť aj také spory, pri ktorých nie je určená kompetencia iných orgánov, okrem sporov vyplývajúcich zo zmlúv o poskytovaní finančných služieb.

Bližšie informácie nájdete na https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi